Hatályos: 2025. november 5.
Kibocsátó: Natalux – Takács Ádám Tibor egyéni vállalkozó
Székhely: 4031 Debrecen, Derék utca 219. III/10.
Nyilvántartási szám: 57607036
Adószám: 59560719-1-29
Adózási forma: alanyi adómentes
E-mail: info@natalux.hu
Telefon: +36 30 915 3624
Weboldal: https://natalux.hu
Tárhelyszolgáltató: Rackhost Zrt., 6722 Szeged, Tisza Lajos krt. 41.
Számlázási rendszer: Számlázz.hu – KBOSS.hu Kft., 1031 Budapest, Záhony utca 7.
Fizetési szolgáltató: Stripe Payments Europe Ltd., Dublin, Írország
Követeléskezelő partner: Payee Technologies Kft., 1075 Budapest, Madách Imre út 13–14.
1. Jogi háttér és hatály
Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a Natalux – Takács Ádám Tibor e.v. által nyújtott személyszállítási szolgáltatások igénybevételének feltételeit szabályozza.
Az ÁSZF hatálya kiterjed minden természetes és jogi személyre, aki a szolgáltatást igénybe veszi.
Alkalmazandó jogszabályok:
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról (Eker. tv.)
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekről
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgytv.)
- 2016/679/EU általános adatvédelmi rendelet (GDPR)
- évi CXII. törvény (Infotv.)
- évi I. törvény a közúti közlekedésről
- 261/2011. (XII.7.) Korm. rendelet a személyszállítási szolgáltatásokról
2. A szerződés létrejötte
A szerződés a Szolgáltató és a Megrendelő között jön létre, amikor:
- A Megrendelő a www.natalux.hu oldalon vagy e-mailben elküldi a foglalási igényt,
- A rendszer visszaigazolja az árat és az időpontot,
- A Szolgáltató írásban visszaigazolja a foglalást,
- A Megrendelő elfogadja az ÁSZF-et.
A szerződés távollévők között jön létre a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerint.
3. Szolgáltatás jellege
A Natalux személyszállítást végez kisbuszokkal (8+1 fő).
A szolgáltatás tartalma:
- Reptéri, céges, és privát transzferek
- Ingyenes kényelmi szolgáltatások (Wi-Fi, ásványvíz)
- Táblás várakozás repülőtéren
- Igény szerinti extra szolgáltatások külön díjért
A járművek minden esetben engedéllyel rendelkeznek, a sofőrök hivatásos, érvényes képesítéssel bíró személyek.
4. Díjazás és fizetési feltételek
Elfogadott fizetési módok:
- Online bankkártyás fizetés (Stripe)
- Előre utalás (banki átutalás)
- Készpénz vagy bankkártya fizetés a járműben
- Céges ügyfeleknek halasztott fizetés, számla ellenében (8 napos határidő)
Pénznem: HUF, egyedi esetekben EUR.
Számlázás: Számlázz.hu rendszeren keresztül.
A Szolgáltató fenntartja a jogot az árak módosítására, de a visszaigazolt foglalásokra a változás nem vonatkozik.
5. Lemondás és módosítás
- 48 órával indulás előtt: díjmentes lemondás
- 24–48 órán belül: a díj 50%-a
- 24 órán belül vagy meg nem jelenés esetén: a díj 100%-a
Vis maior esetén (pl. műszaki hiba, forgalmi akadály, extrém időjárás) a Szolgáltató lemondhatja az utat, és az előre kifizetett összeget visszautalja.
6. Szolgáltató felelőssége
A Szolgáltató felelőssége a Ptk. 6:142–6:146. § alapján a szerződésszegéssel okozott kárra terjed ki.
Nem felel vis maior eseményekért, forgalmi torlódásért, járatkésésért, hatósági intézkedésért.
A Szolgáltató köteles:
- engedéllyel rendelkező járművet biztosítani,
- hivatásos sofőrt alkalmazni,
- biztonságos, kulturált utazást nyújtani.
7. Ügyfél kötelezettségei
Az utas köteles:
- pontos adatokat megadni,
- a megadott időben megjelenni,
- kulturált magatartást tanúsítani,
- a járművet rendeltetésszerűen használni,
- a díjat határidőben megfizetni.
A sofőr megtagadhatja a szállítást, ha az utas ittas, kábítószer hatása alatt áll, vagy veszélyezteti a biztonságot.
8. Etikai és magatartási szabályok
A Szolgáltató és alkalmazottai:
- udvariasan, diszkréten viselkednek,
- titokban tartják az utasok személyes adatait,
- nem alkalmaznak agresszív, trágár vagy sértő kommunikációt.
Az utas köteles a sofőrt és a járművet tisztelettel kezelni, és a közlekedésbiztonsági utasításokat betartani.
9. Adatkezelés (GDPR)
Jogalap:
- GDPR 6. cikk (1) b) – szerződés teljesítése
- GDPR 6. cikk (1) c) – jogi kötelezettség (számlázás)
- GDPR 6. cikk (1) f) – jogos érdek (panaszkezelés, követeléskezelés)
Kezelt adatok: név, telefonszám, e-mail, indulási és érkezési hely/idő, számlázási adatok.
Adatfeldolgozók:
- Számlázz.hu – KBOSS.hu Kft., 1031 Budapest, Záhony utca 7.
- Stripe Payments Europe Ltd., Dublin, Írország
- Rackhost Zrt., 6722 Szeged, Tisza Lajos krt. 41.
- Payee Technologies Kft., 1075 Budapest, Madách Imre út 13–14.
Adatmegőrzés:
- Foglalási adatok: 5 év
- Számlázási adatok: 8 év (Számviteli tv. 169. §)
Az érintett bármikor kérheti adatai törlését, módosítását vagy helyesbítését az info@natalux.hu e-mail címen.
Panasz esetén illetékes hatóság:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9–11.
https://www.naih.hu
10. Panaszkezelés
A panaszokat e-mailben az info@natalux.hu címre lehet küldeni.
A Szolgáltató a panaszt 5 munkanapon belül megvizsgálja és válaszol.
Amennyiben a panasz nem rendezhető, az ügyfél fordulhat:
- Budapesti Békéltető Testülethez (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.)
- Budapesti Főváros Kormányhivatala – Fogyasztóvédelmi Főosztályhoz
(1088 Budapest, József körút 6.) - NAIH-hoz adatvédelmi ügyekben (1055 Budapest, Falk Miksa utca 9–11.)
11. Vis maior és jogvita
Vis maior esetén (pl. járvány, baleset, hatósági korlátozás, szélsőséges időjárás) a Szolgáltató mentesül a teljesítés alól.
A felek a vitás kérdéseket békés úton rendezik, ennek sikertelensége esetén a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság az illetékes.
12. Záró rendelkezések
Az ÁSZF elérhető a weboldalon: https://natalux.hu/aszf
A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF módosítására, amelyről a felhasználókat előzetesen értesíti.
Utolsó frissítés dátuma: 2025. november 5.